onsdag 20 juli 2011

Tankvärda tankar....


Vilken härlig dag på stranden,
bara jag och min syster...
I dag har vi lyssnat på sommarpratatren,
Monika Nyström som förlorade sin man i cancer..
Tankvärda ord och hur viktigt det är att vara nära sina käraste...
Ta vara på det man har, vara här och nu...
det är det viktigaste och kanske inte lägga så stor vikt på det materiella..
Man får verkligen sig en tankeställare....

Plus att det händer en allvarlig trafikolycka,
 inte så långt här ifrån, tre döda och en svårt skadad,
så fort det kan hända....
Ha en riktig skön sommar och ta vara på varandra.


Sandiga sommarfötter...


Resturang Fridas, god mat, en härlig veranda och artister en del kvällar.
 Bilderna idag kommer från Kärradals strand,
där jag har tillbringat alla mina somrar, med mina käraste.

Kram Helena.




4 kommentarer:

  1. Det gäller att fånga dagen.......
    kram Sonja

    SvaraRadera
  2. Visst är det så! Lyssnade också och tårarna rann... Kram Monika

    SvaraRadera
  3. Ja, jag säger som jag brukar: Njut av livet - Det går inte i repris. Försöker själv leva efter det, speciellt sen min systerson tragiskt togs ifrån oss för några år sedan. Man vet aldrig någonting om morgondagen...

    Trevlig blogg, förresten! ;) :)

    / Maria

    SvaraRadera
  4. Hej hej! Va mysig att du är i Kärradal, Fridas brunch är jättegoda vi brukar gå dit varje sommar minst en gång. Hoppas att det blir mindre regn i helgen så ni får maxad semester. Jag bor i Torpa kyrkväg 4, inte alls långt ifrån Kärradal.
    Kram Annaleena

    SvaraRadera