måndag 5 mars 2012

MORGONTANKAR

Det skulle bli en tidig morgonpromenad.
Tittade ut genom fönstret och såg sol och lite blå himmel.
Bortskämd av helgens plusgrader struntade jag i termobyxorna.
Hm.
Jag glömde att kolla termometern.
Och alldeles för sent kom jag på att mina byxor är väldigt tunna.
Fy (f-n) vad kallt det var!!!

Det blev ändå en ganska lång...men rask promenad.
Jag tänkte på att jag läst i tidningen om att de första Bjärepotatisen kommit i jorden.
Jag tänkte på snödropparna och vintergäcken som sakta tittar upp i rabatten där hemma.
Jag tänkte att det snart är dags att tvätta bilen och byta däck.
Jag tänkte på att det ändå fortfarande är ganska färglöst runt omkring, längst min promenadväg.
Jag tänkte på ...att det var kallt...

Så idag bjuder jag på en varm, blommig, glad bild istället. För att bli lite varm i kroppen.


Och till det en god rykande het kopp kaffe!
Liselotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar