söndag 21 augusti 2011

Vilken helg....


Föst var det full rulle med förberedelser i butiken,
här är Skumpas duktiga florist i action. Liselotte..
Det blev så uppskattat av besökarna....
Vårt dukade höstbord....
Underredet till den gamla dörren, har vi designat själva.
Kommer finnas i butiken....


Jag tränar, jag hade en beställning på en hatt,
till Papegojeskjutningen på Citadellet...
På lördagen var det full fart på marknaden..
solen sken och fullt med folk...
Tävlingen bästa bukett, var det hela 29 stycken,
kreativa människor som hade använt sin egna trädgård,
för att skapa sin egna bukett....
På söndagen var det fullt med andra aktiviteter som,
öppna trädgårdar, broderi, barnaktiviteter, trädgårdsrådgivning...
och till slut picnickonsert och kora den flottaste flotten....
OCH VINNAREN BLEV,
GRÖNA GÅRDENS FLOTTE, GRATTIS.

Hoppas ni själva har haft en härlig helg i det fina vädret.
Helena och Liselotte.

4 kommentarer:

  1. Ert bord var jättefint!!
    Jag mådde lite dåligt pga detox så jag gick snabbt förbi men tyckte mycket om trådkorgarna som hängde i torkvindan!
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Ja de är väl fina, finns någon kvar i butiken du är välkommen.

    Kram helena.

    SvaraRadera
  3. Fick komplimanger för min hatt men tyvärr vann jag inget pris, den "lever" fortfarande.......Tack igen :)

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint! Det ser spännande ut så du får fråga mig igen till nästa år:-D Nu har vi Sofiero till helgen och sedan är det mässa i Ängelholm och sedan... ja, nu bara snurrar det på!
    Det blev en studieresa till några av våra leverantörer neråt i Tyskland. Tyvärr kunde jag inte följa med då vi inte fick till det med någon barnvakt... Men som tur är det ju Formex nästa vecka och det ser jag fram emot även om det bara blir över dagen denna gång! Ska du/ni till Formex?

    Ha det bäst / Liv

    SvaraRadera