fredag 23 september 2011

Bloggkärlek......

Njut nu!

Det finns massor av människor som missar sin andel av all lycka. Inte för att
 de aldrig fann den utan för att de aldrig stannade upp för att njuta av den. 

Vi kan ha så bråttom i livet att vi slutar att verkligen njuta av vem vi är, vad vi har och 
vad vi gör. 
Jag ser alltid till att ha kloka människor omkring mig som
 coacher och mentorer. Människor som får mig att stanna upp och se vad 
som egentligen är viktigt i livet.   

Jag har så många saker jag vill göra, så många kul projekt att genomföra
 och en massa energi att lägga in. Men när jag gör allt samtidigt så 
splittrar jag min energi, når inte fram någonstans och 
det blir inga resultat överhuvudtaget. 

Mina coacher och mentorer får
 mig att göra det som jag ibland har som svårast för, att stanna upp och njuta. 

Att låta saker sköta sig själv för en stund så att jag kan få en bättre överblick över vem jag är och vart jag är på väg.
 Så jag kan njuta av det jag har för händerna just nu,
 njuta av kontakten med andra människor och njuta av
 det som jag just nu skapar. 

Just idag, även om du har mycket som ska bli klart: njut av att det är väder idag igen,
 ta den långa vägen till kaffemaskinen, stanna och bytnågra ord, fråga hur någon mår och lyssna på svaret. 

Stanna upp och uppskatta det du har, livet är så kort att du annars riskerar 
att missa det. Accelerera sedan veckan ut genom att verkligen fokusera på det du gör,
njut av allt du klarar att göra och fokusera på att göra det du har för händer riktigt bra.



Ola Wallin
 
Bild från Skumpa & Spaljé
 
Dessa vackra ord kommer från min favoritblogg,
Fick lov att kopiera, men bilderna kunde jag inte kopiera,
tack Hanna...

Ha en trevlig helg Helena.

1 kommentar: