fredag 10 februari 2012

Ett litet nyårslöfte...


Hur är det nu med nyårslöften? Visst borde de hållas? Visst borde vi försöka hålla dem? Visst borde vi göra ett litet försök i alla fall? Visst gäller det mig också???!!! Eller???
Nu ska det i alla fall bli av. Mitt enda. Mitt lilla. Mitt löfte...
Det är dags för mig att ta tag i utmaningen. Att få till lite bokstäver. Ord. Meningar. Tankar. Funderingar. Och kanske annat som jag inte vet om än. Det känns verkligen som om jag nu för första gången på egen hand absolut försiktigt, absolut eftertänkssamt och absolut lite tveksamt skriver på Helenas.....Skumpas....blogg. Några försiktiga steg till en början. Men med Helenas hand att hålla i och med Helenas fina uppmuntrande ord (pedagogiska och lite tvingande...)
På tal om steg. Idag stegar jag runt i butiken på höga, svarta klackar. Tar hand om blommor. Kunder. Disk. Det går riktigt bra. Förvånansvärt bra. Den stora festen i morgon som både Helena och jag är bjudna till blir nog av utan plåster. Kanske ett litet bara, på lilltån. Skumpa är visst en bra plats att gå in ett par nya skor på. Ni är välkomna hit för att testa. Om ni ska gå på fest i nya skor, alltså. Passa då på att titta på våra vackra tulpaner. Och årets första viburnum... Och ta med några hem...

Hm, detta var väl inte så farligt???!!!
Och... det känns bra att hålla fast vid löften.
Ha en riktigt skön fredag!
Liselotte
(Helena hälsar såklart!)

1 kommentar:

  1. Det gick ju jättebra för dig att skriva i er blogg, så det är bara att fortsätta....nu blir det kanske bråk om vem som ska skriva....
    Jessica i Hofterup

    SvaraRadera