måndag 16 september 2013

Den 11 oktober...






Då kommer den här härliga tjejen till oss på..

Kulturnatten... 

 



”Upp och dikta, Nisse. Klocka ä sju!” brukade hans fru säga. Nisse = Nils Ferlin. Och det är så himla bra, tycker jag. Får mig alltid på ”skapa-något-bra-humör”. Märkvärdigare än så är det ju inte. Den skapande processen nedtagen på köksnivå.
Detta förhållningssätt försöker jag bära med mig både i mitt arbete med måleri och i andra uppdrag som t ex scenografi och offentlig utsmyckning.
Min filosfi består i att aldrig tveka på mitt uttryck, tekniska lösningar kan man alltid få hjälp med. Det har resulterat i att jag har jobbat med en mängd olika typer av uppdrag.
Det hela handlar ju alltid om en och samma sak; en process. Vad det är för uppdrag och vilket material det handlar om blir då egentligen en bisak. Hur man sen faktiskt når målet, är en annan historia. Viktigast är kanske att lita på magkänslan…

Med start klockan 18...

Välkomna på vernissage...
Nej nu skall jag ner och titta på idol och slappa i soffan

Kram Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar