söndag 19 december 2010

Julgodis i alla former...

Agge, Anette, Maria och Annalena i full action i köket.
Kommer hem från en supertrevlig kväll hemma hos Anette och Patrik. Först var det tillverkning av julgodis i form av skumtomtefudge, fikonbollar, wienernougat, Leilas  ja vad hette det nu...., cornflakes med vit choklad och lime, glöggchokladbollar, kola ja undra om jag glömt något....Efter det blev det lite god ost med tillbehör, sillamacka och en god älgfärspaj, gissa vad vi åt till efterrätt... Till detta drack vi vin, chokladöl, snaps, grappa, ja det var en helkväll med mycket gott att äta och trevligt umgänge...

Min man Mikael, Christer och jag själv fullt koncentrerade vid spisen.
Som avslutning innan jag säger godnatt ett litet kort på Anettes lilla julgran med christmas crinkle...

Kram Helena.

2 kommentarer:

  1. Hejsan kära Helena!
    Det var minsann inte igår. Tänkte väl att du var modern av dej och bloggade:-)
    Jätte stort lycka till med butiken! Har pratat lite med din syster häromsistens.
    Jag ringer dej på hemtelefonnr som jag fick av henne. När tror du att du är i Kinnatrakten igen??//Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra av dig, vi kommer till Kinna på lill julafton och stannar till annandagen. Hoppas det är bra med dig, och det vore kul om vi kunde dra ihop det gamla gänget någon gång...

    Många julkramar Helena.

    SvaraRadera