lördag 16 april 2011

Svarta detaljer....


Jag gillar svart, efter städning och lite fix hemma...
tog jag en tur ner till stan...
hälsade på hos Lotte i butiken, svårt att hålla sig därifrån, 
fast det var min lediga lördag...
Med mig hem hade jag påskris med svarta fjädrar, anemoner, 
läckert att sätta bara två i en stor vas, den där glashållaren älskar jag, finns i butiken.
Titta bara på de nästan svarta tulpanerna, jag längtar till att de börjar blomma i trädgården....


Mina loppis vaser har fått flytta till köksön, ljusstaken hittar ni på Skumpa Spaljé..
Jag måste bara visa buketten som Lotte gjorde till min granne...
tulpaner, anemoner, lövkoja, björkris, helt i min smak....
Imorgon är det Påskstök på Landskrona Museum,
där har vi dukat upp ett påskbord, i färgerna gult, grönt och vitt.

Ha en trevlig Lördagskväll, Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar