måndag 4 april 2011

En Lisa För Själen...


Nu på torsdag kväll är det dax för Eva Robild på Skumpa & Spaljé....fulltecknad.
Idag har jag hunnit, att var ute i trädgården efter jobb....
Helt underbart, kroppen får jobba och huvudet kopplar av...
Krattat, klippt och börjat sätta fram min älsklingsprylar...
Vattenkannan har frusit sönder i vinter, så den får bara stå där vackert på trappan...


Grå sten, grå cementkrukor till vårt gamla rödteglade hus...
Pärlhyacinterna tränger sig fram genom stenen.
Nu blommar krokusen för fullt...
Hoppas ni också har hunnit vara i trädgården i solen.
Kram Helena.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Självklart får du jätte gärna lägga till mig i blogglistan, då blir jag bara glad! :-)
    Just nu säljer jag bara mina grejer i webshopen, samt en del i mitt kafé.
    Kul att du hälsade på i min blogg!

    /Elina

    SvaraRadera