söndag 16 juni 2013

Nu börjar det närma sig....



Semester...

men först skall vi fira midsommar...
och imorgon får jag ta ett ryck i butiken..
tänkte skylta om...
fullt med härligt glas och vackra blommor i...




Detta året skall jag och min man faktiskt fira midsommar i vår sommarstuga..
skall bli så mysigt....
och härligt att börja sin första semestervecka där..
Ett ställe där jag stormtrivs.
och nästa vecka händer det massa fast jag har semester..
Mannen fyller 50 och ni må tro att han är nyfiken på vad som skall hända???



Och på tisdagen, kommer Caroline och Cecilia hit och skall göra ett litet 
fotoreportage om min berså, och lite inne miljö...
spännande, titta gärna in på Cecilias blogg..


  

Har ni sett det vackra fatet från Sthål...
det ficka jag av min kollega Liselotte i födelsedagspresent...
visst är det vackert...snyggt...och kan tom vara fräckt med rätt dukning...
precis som tjejerna kallar det.. Bohemisk keramik både till vardags och fest...



Sedan när jag har haft semester så är det Liselottes tur att ha..
vi kommer turas om i år...

Våra öppettider i sommar kommer vara...
Alla måndagar i juli stängt
och hela vecka 28, 8-13 juli helt stängt.
 annars är det öppet som vanligt, välkomna.

Men nu vill jag påminna om vad som händer denna veckan i butiken...

18 juni
Vi bjuder på kundkväll och startar i butiken kl 17, här blir det lite bubbel och butiken är full av sommartips, och säkert ett och ett annat litet erbjudande, vid 18,30 går vi ner till vår koloni på Citadellområdet. Då vi berättar om vårt projekt, våra tankar och genomförandet kring ”Odlingslotten”… som vår koloni heter. Om vädret tillåter vore det trevligt med en liten picknick.  Ta gärna med din egen! Anmälan i butik eller till vår mail.

20-21 juni
Midsommarkänslor i butiken! Succén fortsätter… Vi binder vackra blomsterkransar till midsommarflickorna (… och pojkarna…?!) Vi tar med glädje emot din beställning… Du är också välkommen till butiken för att binda din egen! Vi har förberett med blommor och blad. Midsommarafton har vi öppet 10-13.

Nej nu skall jag gå ner och värma de första kåldolmarna och färskpotatis till...
Ha en skön söndagskväll...
Kram Helena. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar