torsdag 6 januari 2011

Sydafrika...

Finns att köpa på Skumpa & Spaljé.
Det är ett land som vi skulle gärna besöka, kanske 2013, när mannen fyller jämnt, vi får spara lite pengar först. Men igår var det Sydafrika tema, när våra grannar, Lotte, Hans och Vera var här, de har besökt Sydafrika en del gånger. Hans pappa och mamma har ett hus där nere, så de säger att vi gärna får hälsa på dem när de är där. Lagade mat från boken Sydafrika, mat och vanilj, och så drack vi viner från Sydafrika direktimporterade från Sydafrika, det är mannens stora intresse, vinet kommer direkt till dörren.

Lilla Vera sitter och mumsar chips, och tittar på Fiffi.
Idag har vi städat ut julen, och gjort ett riktigt röj, ändrat lite, och grönt tycker jag är en fin färg och lägga till med mina favoritfärger, svart, vitt, grått och brunt.
Gamla burkar och flaskor, pryder köksön.
IMORGON KOMMER DET NYA BILDER FRÅN BUTIKEN.....
Kram Helena.

5 kommentarer:

  1. Åååå tack för de fina orden...
    Ja visst finns det det...så rätt.

    Mina barn förgyller mitt liv mest.
    Men sån här blir jag när vädret är trist och man känner sig inlåst...
    Men jag tog med alla barnen på pulkabacken, fikade & mös.
    Det hjälpte....hehe

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Tack för att du tittade inpå min blogg, blir glad. visst var det Ulrika som varit i din fina butik! Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej Helena!
    Så härligt det låter med en kväll i sydafrikansk anda! Jag längtar genast tillbaka när jag ser den fina boken! Ngt vin du kan rekommendera? Min make fyllde väskan med ett gott urval av viner på hemresan. En del av dem finns på specialavdelningen på Systembolaget i Hansahuset andra har vi inte hittat i Sverige. Goda är de hur som helst de sydafrikanska vinerna!
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åh tack söta du!
    Bokstäverna är av märket House doctor och du hittar dom hos Påulander design i stan för drygt 300 kr/st, ca 40 cm höga så dom e rätt stora.
    Jag tycker själv jätte mycket om dom, och du, dom är ju faktiskt lite gröna;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Tack för en god middag med trevligt sällskap! Nu har vi också städat ut julen. I den fina stora glasvasen fylld med mossa som vi köpte på Skumpa & Spaljé har vi nu istället satt ett stort fång tulpaner. Nu vill vi ha vår!

    SvaraRadera